بروشور چیست و چه کاربردی دارد
بروشور چیست و چه کاربردی دارد
امروزه اغلب شرکت های بزرگ و کوچک و به طور کلی تمام صاحبان کسب و کار برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان خود و افزایش مشتری از راهکار ها و ابزار تبلیغاتی مختلفی استفاده می کنند.
یکی از ابزار های تأثیرگذار و معتبر، در عرصه تبلیغات، برای جلب و ارتباط مؤثر با مشتری ، بروشور است.
بروشور معمولا به منظور اطلاع رسانی در زمینه های مختلف توریستی، تبلیغ محصولات، توصیه های بهداشتی و… به کار می رود.
یا اینکه برای معرفی کالا یا خدمات شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد، حتی در همایش ها و سمینار های علمی نیز از بروشور استفاده می شود.
از این رو ممکن است آن را با نام های دفترک یا کالانما نیز شنیده باشید.
پس می توان گفت بروشور کتابچه ای چند صفحه ای (غالباً به صورت سندی کاغذی) است که به منظور ارائه اطلاعات یا تشویق افراد برای خرید محصول یا خدمات یک شرکت طراحی می شود.
در واقع از آن به عنوان ابزاری ملموس و معتبر برای تبلیغات یاد می شود.
با توجه به تمامی مطالبی که گفته شد یادآور می شویم که در بروشور، بیشتر، هدف فروش است.
مزایای استفاده از بروشور
بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر دارای مزایای بسیاری است که در این بخش از مقاله به بررسی آنها میپردازیم.
۱- توزیع آسان بروشور
شما می توانید بروشورها را در مکان های مختلف از جمله نمایشگاه ها و فروشگاه ها قرار دهید.
این امر اجازه می دهد اطلاعات مثبت و دقیق تری را به افراد بیشتری ارسال کنید و به بسیاری از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.
۲- مقرون به صرفه بودن بروشور
در مقایسه با برخی از گزینه های بازاریابی آنلاین، بروشور یک طرح بازاریابی کم هزینه و سود آور است.
به علاوه، شما می توانید طراحی و تولید بروشورهای خود را متناسب با بودجه انتخاب کنید. با انتخاب تیراژ مناسب می توانید قیمت بروشورها را نیز کاهش دهید.
بروشور معمولا شامل اطلاعات مربوط به کسب و کار شما است که بسیاری از اهداف مفید را دنبال می کند.
با طراحی تعدادی از محصولات و خدمات در بروشور می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.
برای کسانی که به دنبال یک راهکار مقرون به صرفه و موثر برای بازاریابی کسب و کار یا محصول خود هستند،
بروشور یکی از روش های تبلیغاتی مهم و موثر می باشد.
۳-بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما
هنگامی که چشم مشتریان خود را به خواندن بروشور خود جلب می کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید. اکثر شرکت ها اهداف خود را در بروشور قرار می دهند.
این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد.
یک بروشور نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در مشتریان خود هستید.
هنگامی که مشتریان می توانند در مورد چگونگی خدمات و محصولات شما مطالعه کنند،
به شرکت شما اعتماد بیشتری پیدا می کنند.
بروشورها پیامی ظریف را ارسال می کنند که کسب و کار شما حرفه ای، قابل اعتماد و متعهد به کیفیت است.
بسیاری از مشتریان می خواهند قبل از انجام کار با یک شرکت شاهد تجربه باشند. همچنین به همراه بروشور می توانید نام تجاری خود را به طور مستقیم در دست مشتری قرار دهید.
۴- بروشور، حامل اطلاعات جامع
بروشور به صاحبان شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک جمع آوری کنند و به توصیف خدمات و محصولات خود بپردازند.
یک بروشور زمانی که حرفه ای طراحی شده باشد می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد و اعتبار و اهداف شرکت را بهبود بخشد .
در صورتی که یک بروشور ضعیف تمام اعتباراتی را که می توانید کسب کنید از بین می برد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.